4 april 2012

Vol emoties.

Het moe zijn, me vaak ziek voelen, niet lekker, niet fit, verrot etc etc maakt veel emoties bij me los. Mijn fysieke klachten zijn zo enorm aanwezig dat ze vaak alles bepalend zijn. Alles bepalend praktisch gezien, maar ook emotioneel. Ik merk dat ik de laatste tijd compleet ben volgelopen. Verdriet, woede, frustratie etc gieren door me heen. Dit heeft weer gevolgen voor mijn fysieke toestand en zo is de cirkel rond. Ik pieker ook vaak of ik wel goed bezig ben. Of de behandeling die ik nu volg wel goed voor me is. Of wat ik voel bij de behandeling hoort. Dit piekeren helpt me natuurlijk ook niet.....
"Loslaten en overgave" is een engelenkaart die al weken op tafel staat. Maar o wat vind ik het moeilijk me over te geven aan het proces en om mijn emoties los te laten. Hoe moet dat? Hoe doe ik dat? Hoe krijg ik het voor elkaar alle opgebouwde emoties te laten stromen en uit mijn lijf te krijgen? Het is een terugkerend probleem. Ik moet er dus echt iets mee. Ik ben er zelfs al eens voor in therapie geweest. Daarna ging het een tijdje wat beter en voelde ik me niet meer zo vol. Ik huil heel snel en makkelijk, maar dat lijkt alleen maar de druk van de ketel te halen. Ook ben ik niet echt het zonnetje in huis momenteel.... Ik weet even niet hoe en wat, maar ik wilde dit toch even met jullie delen. X

2 opmerkingen:

Karin zei

Hopelijk gaat het ondertussen beter. Heel veel sterkte ermee.

Wad Woord en Wol zei

Lieve Kirsten, wat is het soms moeilijk hè? Ik hoop dat je je inmiddels iets beter voelt. En wens je van harte een betere toekomst.
Geax