23 april 2012

Zomaar een week....

Maandag.
Redelijk opgestaan. Helaas word ik rond half 12 helemaal niet lekker. Weer erg misselijk. Waar gaat dit heen? Even lastig, want om 12 uur komt mijn overblijfmeisje. Ik wil alleen maar frisse lucht, dat voelt goed. Overblijfmeisje gaat mee naar buiten. Na een paar uur zakt het een beetje. 's Middags naar mijn energetisch therapeute. Doel: reguleren van emoties. Ze zet me even goed terug in mijn lichaam, ik was een beetje verwijderd. Niet zo gek, ik wil weg van dit lichaam...... Mijn lichaam voelt nu beter, ik zit er weer helemaal in.
Dinsdag.
Ik sta slecht op. Heb nu duidelijk een virus onder de leden. Verkoudheid? Doel van de dag: naar de acu. Rond 10 uur krijg ik een smsje van een vriendin die naar mij onderweg is. Even afstand nemen van het thuisfront... Ik raak licht in paniek. Hoe krijg ik dit energetisch rond. Ik wil toch echt ook naar de acu. Maar ik wil er ook zijn voor mijn vriendin..... Uiteindelijk blijkt ze me een beetje afleiding te geven van mijn virusje. 's Middags bij de acu pikt ze het virus meteen op in haar metingen. Het heerst nogal. Het is niet echt een verkoudheid, maar voelt wel naar in je neus- en hoofdholtes.
Woensdag.
Virus breekt goed door. Voel me beroerd. Kom deze dag niet verder dan een joggingbroek, de bank en een dekentje.
Donderdag.
Voel me gelukkig weer wat beter dan gister.  Het lukt me naar de brievenbus te gaan en mijn bijles leerling te ontvangen. Verder rust.
Vrijdag.
Voel me niet echt geweldig vandaag. Naast een beetje huishouden wordt het verder niet echt wat deze dag.
Zaterdag.
Ik heb een goede dag!! Deze zijn zeer zeldzaam momenteel. Ik bedenk een rondje met de fiets langs wat boodschapjes. Naar de bieb, de natuurwinkel en de kantoorboekhandel. Ik moet wel doseren, maar het lukt me. Bij elkaar missch. maar 2 km, maar nu gaat dat goed, op een ander moment een onmogelijke opgave. Na wat rust thuis ga ik even naar de kapper om de hoek. Daar ben ik binnen een uur van thuis en ik voelde me goed. Aan het eind van de dag ga ik zelfs nog mee boodschappen doen, ik kan mijn geluk niet op! Ook dit gaat goed. Ik voel me vandaag niet extreem moe en niet ziek. 's Avonds rust. Ik ben erg blij met deze dag.
Zondag.
Het gaat redelijk maar houd niet over. 's Middags even met G naar het tuincentrum. Op de terugweg word ik helemaal niet lekker. Ik heb het benauwd en druk op de borst. Ik ga thuis op de bank liggen en probeer wat er is de ruimte te geven. Wat er in mijn lijf gebeurd weet ik niet en ik probeer het ook niet in te vullen. Even maak ik me grote zorgen. Na een tijd trekt het wat weg en gaat het weer. De rest van de dag doe ik het rustig aan..
En dan is het weer maandag....
Ik sta slecht op en voel me enorm moe, sjaggie en pissig. Hormonen? Don't know... Ook voel ik me "viraal", maar of dat ook echt zo is? Don't know..... Terwijl ik niet probeer te ontploffen of keihard te gaan janken komt alweer mijn overblijfmeisje. Als ze weer weg is voel ik me een stuk rustiger. De rest van de dag ben ik moe en niet lekker. Ik doe in heel veel etappes wat huishouden, want het is een vieze bende.
En nu zit ik hier dit te typen met een veel te moe hoofd en ga zo wat eten. Dan nog wat tv kijken en vroeg onder de wol. Morgen weer een dag....

1 opmerking:

Karin zei

Afgezien van de persoonlijke details zag mijn week er ongeveer hetzelfde uit. Vandaag was ook weer niet al te best. Maar weer hopen dat het morgen beter gaat.